21. tammikuuta 2016

Syötävän hyvää

Pakko kertoa täälläkin, kun vieläkin olen niin fiiliksissä eilisestä välipalaherkustani. Monelle varmasti ihan tuttu juttu, mutta minä kokeilen tällaista komboa ihan ensimmäistä kertaa. Ja tämäkin kokeilu vain siitä syystä, että työkaveri on useamman kerran puhunut hunajasta jogurtin mausteena.

Eli siis eilen piti töiden jälkeen syödä vain pikaisesti jotain, koska oli kiire lähtö Lilin uimakouluun. Meillä ei ollut mitään edellisen päivän jämiä kotona, kun oltiin sovittu jo aiemmin, että Lili menee tarhasta jo puolilta päivin mummolaan ja vaari tekee siellä heille ruuan. Enkä minä halunnutkaan oikeastaan mitään suurta syödä, kun olin uimakoulun ajaksi menossa itse vesijuoksemaan. Päädyin siis maustamattomaan jogurttiin, jonne heitin sekaan pähkinöitä ja sadonkorjuupuurohiutaleita. Tässä vaiheessa silmiin osui Samin edellisenä päivänä ostama hunajapurkki. Niinpä minä sitten pursotin ohuet raidat juoksevaa hunajaa jogurttiannoksen päälle. Tähän vielä kruunuksi jäisiä mustikoita pakastimesta kourallinen. Ja voihan elämä, miten hyvää!!

En ole tainnut aiemmin itse laittaa hunajaa mihinkään muuhun, kuin joskus harvoin teen sekaan sekä tietysti leipoessa tai ruokaa laittaessa johonkin, jos se on reseptissä mainittu. Mutta jatkossa taidan toistekin laittaa pienesti hunajaa jogurttiini. :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti